*vissel*

Här var det massa nutt…
O jag som skulle sova :-/
Vi får väl se *hi hi hi*
Kram på er

Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Hej världen!

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!

Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar

en dag i taget…

Jaa… då var det likadant som vanligt….
Bloggen har hamnat i ett ofrivilligt viloläge…
Vi kör en omstart o fyller på ned lite gammalt efterhand :-/
********************************
 
Nu e vi lite småsjuka allihopa…
Lillasyster e lite gnällig, mamma tror att hennes feber är för att de stack henne i benen igår…
Jag är lite piggare men hänger gärna på mamma 😀
Så här såg jag ut häromdan…
Vi käkade pizza som pappa gjorde igåt.. ananasen var goast :-D.
Sen tittade vi på Ice Age… den var kul o jag skrek o tjoade en massa 😀
 
Jag sov jättelänge inatt sa mamma… 9 timmar o sträck från ca 21,00-6,00,¨då åt jag pyttelite o sen somnade jag igen. Mamma o jag gick upp vid 9 tiden.
Sen sov jag en massa på förmiddan.
Mamma tyckte att jag var lite varm o tog tempen – 38,6 hade jag så jag fick en alvedon.
Nu är det mycket bättre 😀
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

torsdag och fredag…

Vi hinner knappt med nåt alls på förmiddagarna lämgre…
Mamma säger att vu bara äter o äter… det e npg mest lillsyrran som gör det …
Jag sov inte middag  alls  så vi åkte bara in till stan…
 
Jag skulle till tant birgitta idag som är vår BVC-tant.

Vi gillar henne 😀
Hon skulle väga o mäta mig.
Jag hade gått upp 270gr på en vecka o väger nu 4370, så nu väger jag iaf mer än när jag föddes 😀
Å så hade jag växt 1,5 cm på samma vecka… o är nu 54 cm lång. Sen jag föddes har jag växt 4,5 cm ( 5 1/2 vecka )
Mitt huvudmått var 42 cm….
Hon tyckte att jag var duktig på  att hänga med o var inte alls förvånad att jag försöker lyfta på huvudet…
 
Det blev ett besök inne på bibblan där mamma o pappa pratade en massa med folk o med alla tanter som ska dyka ner i vagnen o kolla in Josephine.
Efter det gick vi en sväng på stan… köpte pyjamisar till mig o en klänning till mig o en till Josephine… Lokadana som vi kan ha o se söta ut i 😀
Mamma var helnöjd med fyndandet eftersom allt gick på 149 :-  – Halva reapriset 😀
Sen köpte vi krokar till hallen.
 
väl hemma igen blev det kaos…
Jag var trött som en strumpa men ville INTE sova…. Josephine var oxå sur…. så mamma gick ner till ´lillasyster o pappa kom upp till mig….
Efter en del om o men så somnade vi båda två.
Jag hade ett sånt där hysteriskt utbrott mitt i natten med… tror inte mamma o pappa sov så gott 😦
 
Idag på morronen gick vi upp jättesent 😀
Jag vaknade inte förrän vid 9- tiden 😀
Jag åt välling o fick ha min gosse gosiga filt med prinsessor som jag  fick med posten igår från farmor o faster. Josephine har oxå fått en sån fin filt…
 
Jag ville ha med mig filten överallt o blev arg om mamma eller pappa vek ihop den.
 
Jag sov en stund fastän jag egentligen inte ville… o när jag vaknade var mormor här… o kusin Sofie o hennes kompis Tanja.
Jag fick en jättefin väska av de, med en söt giraff på… den e nog perfekt att samla sten i 😀
Josephine fick en supermjuk o mysig nalle.
 
Sen sa pappa det magiska ordet…. *viskaåkatillfurranochbada*
Jag fick bamsekräm o sen stack vi allihopa 😀
Mamma badade oxå… det var roligt.
 
Jag hoppade från kanten i den allra största poolen.
Det var väldigt roligt att bade med de stora tjejerna 😀
 
Jag skrattade med mormor o pratade en massa med henne….
 
När de andra badade så myste jag i vagnen 😀
 
Vi åt när vi kom hem o sen skuttade jag i säng o somnade snabbt…..
Zzzz Zzz Zzzzz
Publicerat i Okategoriserade | 2 kommentarer

tisdag och onsdag…

Igår  gjorde vi inte så himla mycket….
Pappa slängde skräp på tippen och då badade jag i poolen på taket – Det var skönt att få sig ett dopp…
Josephine låg i vagnen eller åt mest.
 
Mammas tanke om att måla fötter grusades än en gång.
 
Idag har jag hjälpt mamma att hämga tvätt… jag är jätteduktig på att skaka kläderna 😀 , sen är det inte alltid mamma får tillbaka dem utan jag sticker *hi hi hi*
Mamma säger att hon blir galen ibland 😀
 
Mamma hade ont i huvet så hon följde med mig på middagsluren – det var mysugt att sova i stora sängen 😀
 
På eftermiddan hämtade vi in tvätten o sen åt jag o pappa lite mat o en isglass…
De har sagt att jag sett lite hängig ut ifag o varm med…
Har varit trött hela eftermiddan o somnade på 5-10 minuter ikväll efter vällingen 😀
 
Jag o mamma har suttit o pratat en massa gånger idag…
Jag säger mest *Krrrrrsssssss* ( tigermorr ) o mamma säger att det passar bra eftersom jag är en Tiger 😀
O så minar jag ett fint ooooooo 😀
 
pappa o jag har oxå pratat en massa idag…
o när jag låg på pappas mage försökte jag, och lyckades nästan lyfta på huvet 🙂
 
Jag kissade ner hela skötbordet idag.
Mamma o storasyster stod o hängde o pratade med mig medans jag fick *lufta* lite – å då fick de 😀
 
Nu sover jag i min vagn… snart dax för lite mat igen…
 
BYE BYE
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

En ny vecka…

Idag sov vi ganska länge med….
Vi hittade inte på så mycket på förmiddan…
 
Efter middagsvilningen var vi ute i trädgården.
Jag hjälpte mamma att rensa lite ogräs…
Det blev inte så mycket för lillasyster var lite ilsken…
Pappa räfsade o fixade. o klippte gräs…
 
Pappa gick in o gjorde middag medans jag o mamma räfsade lite gräs o gungade i hängmattan…
 
Pappa hade gjort SUUUUPERGOOOOD korvstroganof.
Jag åt o åt o åt.
2 djupa tallrikar slank ner – det måste vi äta flera gånger 😀
 
Efter middan fick jag duscha 😀
Jag fick vara helt själv, mamma satt o tittade på utanför glasdörren 🙂
 
Go natt allihopa
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

blästrad på stranden…

Först skulle pappa sova för han hade jobbat natten sen skulle vi åka mot mormor 😀
Vi skulle träffa henne o Kusin Sofie o hennes kompis Tanja på stranden i Olosbo.
Jag plumsade i direkt…
Det blåste jättemycket på stranden men vattnet var varmt o skönt 🙂
Jag simmade som vanligt …
 
Mamma o jag hoppade över vågorna
 
Sen lekte jag strandad val när jag inte ville gå upp
 
Pappa o de andra stora tjejerna gick jättelångt ut när de badade… det var knappt så man kunde se dem…
 
Jag låg mest i vagnen – d’är blåste det inte lika mycket sand iaf…
Mormor packade in mig för hon tyckte att det var lite kallt
Mormor stod o pratade med mig så jag var tvungen att skratta lite åt henne 😀
Jag smajlar med hela ansiktet 🙂
O så pratade jag en massa med hene oxå…
Jag gillar att göra O- minen 😀
 
 Här sitter jag o väntar på att pappa ska köra hem till mormor…
 
Josephine somnade så fort bilen började låta…
 
Mormor fick byta en blöja o jag hjälpte till 😀
 
Tanja skulle testa o rida på Tekkla… jag gillar att klappa på henne… lite grann ibland i alla fall
 
Här rider kusin Sofie på Faukir (?)

 
Medans vi tittade på hästarna låg Josephine o viftade o pratade med sig själv…
 
 
Vi var hemma rätt så sent så jag skulle hoppa i säng med en gång…
Det var vår dag i Falkenberg… hoppas att ni oxå haft en trevlig dag
Kram från oss
 
Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar

å så var det lördag…

Mamma funderar på att testa en ny sorts blöja till mig… för imorse när vi gick upp efter att ha sovit i typ 12 timmar så hade min blöja läckt… det är inte första gången…
Vi ska nog testa en pampers, fastän mamma inte riktigt gillar dem…
 
Idag blev mamma jättearg på mig…
Jag bet Josephine i foten…. hon skrek, mamma blev arg o så  skrek jag med 😦
Det var nog bara så att jag tyckte att den såg så mjuk o go ut… å så blev det lite fel.
Mamma satte sig ner o pratade med mig o så blåste vi på Josephines fot.
 
Vid middagstid väckte vi pappa o sen skulle jag sova lite.
Hebbe skulle vara med o sova idag.
 
mamma hittade de roliga potatisarna idag…
pappa hittade dem i affären häromdan…
De ser ut som Barbapappa 😀
Vi åt goda potatisar med kall Rosies sås till *mmmmmm*, en pyttebit med lax blev det med… men jag är inte så förtjust i fisk.. om det inte är bullar, för det gillar jag 😀
 
Idag har jag ätit en massa som vanligt…
Jag var vaken ganske mycket på förmiddan o fick ett bett i foten.
* Aj aj aj * jag skrek som en stucken gris… men det gick över….
Jag tyckte att storasyster var lite rolig idag :-D, o mamma med…
På eftermiddan har jag sovit mest mellam målen.
Efter de andra ätit mat så fick jag hänga i sjalen – Det gillar jag 😀
Vi var ute lite i trädgården o gungade Alexandra i hängmattan – hon tycker att det är superskoj, mamma säger att hon kommer att trivas som fisken i vattnet på Tivoli…
Sen fick jag o mamma testa hängmattan, men vi gungade inte lika högt som storasyster gjorde…
Jag somnade.
 
Efter ca 500 50 11 utbrott idag så sover Loppan gott…
Vad som än hänt har hon reagerat med att yla, vifta skrika o stampa….
Både jag o pappan är väl snart gråhåriga 🙂
 
Igår tyckte jag att jag fick ett smile av lilla Josephine….  men tänkte att det lika gärna kunde vara lite knip… men idag fick både Alexandra o jag varsitt till 😀
Så det kanske är ett riktigt smile ändå…
 
Gustav pratade förresten med Dr Jens igår… Inga ämnesomsättningssjukdommar 😀
Check… ett till prov ur vägen 😀
O i torsdags var vi hos bvc o vägde..
Nu väger Josephine 4100 gr… 140 gr kvar till vi passerat födelsevikten 🙂
52,5 cm lång hade hon hunnit bli oxå….
 
Hoppas alla haft en bra dag.
Kraaaam!
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Oh it´s HOT HOT HOT

Det är Vaaaarmt
Det är verkligen tur att Furran finns 😀
 
Jag kan faktiskt simma 😀
 
Vi hittades av kusin Oliver en dag – han var där med sin lillebror o lillebrors pappa.
 
Jag ligger helst i skuggan med mamma eller pappa….
Det är gott med lite svalt i magen när det är äver 30 grader varmt
 
*haha* jag fick tag på mammas kamera o tog ett snyggt kort tycker jag…
 
Det är skönt att sova – men man blir hemskt svettig fastän man bara har på sig en blöja…
 
Lucas o hans mamma kom o hälsade på….
Det var en lite småmulen dag med lite svalare temperatur…
Vi drog fram lika mycket leksaker som vanligt 😀
 
Ica läste en saga för oss…
 
Jag snodde Josephines  lakan o lekte laban…
 
Sen blev det fint väder igen… o pappa som är världens bästa hade köpt nya badringar till mig
 
Jag kan hoppa från kanten….
Det är jättekul o läskigt.
 
O så simmar jag i den lite djuoa bassängen…
 
Jag fick hålla lillasyster alldeles själv – Det var sååååå mysigt
Men gissa om jag blev sur o försökte hålla fast henne när mamma sa att det räckte….
Man får aldrig bestämma nåt själv…
 
Jag tycker att det verkar som om Josephine gillade det med
 
Det var allt för denna gång….
Å håll tummarna för att denna nya trend kan hålla i sig 😀
 
Kraaaaam
 
 
Publicerat i Okategoriserade | Lämna en kommentar

Nu har vi gjort det igen :-(

 
Hejsan alla vänner….
Nu har vi gjort det igen….
Mamma blev ooootrooooligt seg där ett tag o hon skyller bara ifrån sig….
Jag ska berätta ALLT 😀
 
För att hjälpa er på traven så är j
ag Alexandra RÖD som vanligt,
Mamma är SVART
o Lillasyster Josephine Är LILA.
 
Men  vi börjar där vi slutade sist…. typ…
JAG FICK EN NY CYKEL….
JIPPIE!!!
Den e sååå snygg i sååå smidig. Mamma o pappa kan oxå styra den med det där handtaget där bak – smart va!!??
Jag har cyklat till affären o till bibblan 😀
Vi var på simmstadion o badade innan Furran öppnade… det var kallt o blåsigt… men mamma hade gett sig den på att bada innan bebisen skulle komma…
 
Vi har varut o hälsat på hos Krister o Gitte o  CEASAR – han är bäst, fast lite läskig med…
 
En lördag var vi o hälsade på hos morbror Per…
Det blev sent och jag var JÄTTETRÖTT när vi kom hem.
 
Det här är sista bilden tagen med magen :-D.
Kl är 02,49 när bilden tas o det börjar bli tufft att sitta hemma….
 
5,34 har vi precis fått reda på att vår lilla bebis är en tjeja till 🙂
Hon ska få namnet
Lise Limméa JOSEPHINE
 
 
Hon var lite blå när hon föddes – Hade fått vatten i lungorna o fick åka upp till avd 17 – Neo direkt.
Pappa Gustav följde med…
Såååå lik pappa 😀
 
Efter en rejält lång väntan på en operation kom vi äntligen upp till BB o rum 8.
Alexandra o pappa skulle sova över… Josephine skulle sova på 17 med övervakning…
Känndes väldigt märkligt att bara gå o "hälsa på" henne o inte få ha henne hos sig på rummet.
 
Alla hade fina namnskyltar på 17 😀
2;a natten fick hon sova inne hos mig, men vi gick in på 17 o ammade var 4;e timme
 
Första badet på BB
 
Storasysters kläder passade perfekt – Skulle ju vara fin till webbisfotot 😀
 
3;e natten skulle familjen sova över igen, men det blev ett totalt kaos med en Loppa som övertrött o supersvettig inte ville sova… efter mycket om o men o körning i vagn + 2 totalt genomsvettiga föräldrar lyckades hon till slut somna *pust*
 
I LÖÖÖÖV MY LILLASYSTER 😀
 
Hemma 😀
 
 
Storasyster släpper inte lillstrumpan ur sikte 🙂
 
Första turen för o-djuren i stora vagnen… -Apoteket nästa 😀
 
Jag ville oxå prova insatsen i vagnen för att se om den var bra nog åt Josephine…
 
Jag o mamma myste medans pappa myste med lillasyster
 
Å vet ni vad….
Pappa köpte present till mig…
En supertjusig cykelhjälm o en stol som han satte fast på sin cykel.
 
 Det var härligt att cykla…
O hjälmen  ville jag INTE ta av mig 🙂
 På Midsommarafton satt jag JÄTTELÄNGE vid bordet… tror det var typ 2 timmar…
Jag mumsade på tomater lite våffla mm mm
 
Lucas var oxå med på midsommar o på förmiddan på midsommardagen när det bara var våra mammor som var pigga så kollade vi in min fina cykel, jag tror att Lucke gillade den med 😀
 
Stora pappa o lilla  Josephine.
Kusin Emil tyckte att det såg så skoj ut så han tog ett kort.
 
På eftermiddan gick jag, mamma o Josephine o morbror Totto, Fillemoster Rebecka o kusin Alvin till en lekplats låååångt borta
Jag älskar att gunga
 
Man kan lätt bli lite trött i värmen…
 
Äntligen blev det en furrandag i sällskap med Lucas.
 
Trötta o nöjda tjejer på väg hem från badet
 
När det är så här varmt vill man bara ha blöja på sig
 *Zzzz Zzzzzz Zzz Zzzzzz*
 
Mamma har precis badat mig…. det var sådär måste jag säga
 FilleFaster ( det heter så i Norge när nan är ingift faster ) Malin häsade på 😀
 
O självklart Farbror Magnus oxå.
Pappa skojade om att jag hade mera hår än vad han hade…
 Jag o farbror fixade o trixade o han fick kolla på min fina cykel,
 
Det var allt för denna gången o nu hoppas vi verkligen på lite mera regelbunden bloggning…
Håll tummarna för det 😀
 
Kraaaaaam
 

Publicerat i Okategoriserade | 1 kommentar